CNCNews.bg

Най-актуалните новини в България, здравни съвети и вкусни рецепти за здравословно хранене
Menu
  • НОВИНИ
  • ПОЛИТИКА
  • СПОРТ
  • ЗДРАВЕ
  • КУЛИНАР
Home ПОЛИТИКА

Продажбите на германските премиум автомобилни марки пострадаха в Китай и Германия през 2024 г.

by cncnews
February 15, 2025
Reading Time: 2 mins read
A A
0
BMW отчита спад от 2.3%

BMW отчита спад от 2.3%BMW отчита спад от 2.3%

Берлин, 13 януари (Ройтерс) – Германските топ автомобилни производители изпитаха сериозни затруднения през 2024 г., като продажбите им намаляха както на вътрешния пазар, така и в Китай. Спадът се дължи на комбинация от икономическа несигурност, нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили и по-слаб от очакваното интерес към електрическите модели на европейските марки.

Според последните данни, BMW отчете спад от 2.3% в общите продажби на своята марка, докато Mercedes-Benz Cars и Porsche записаха спад от 3%, а Audi, част от Volkswagen Group, пострада най-много със спад от 12%. Най-проблемните пазари за германските премиум марки бяха именно Китай и Германия, където спадовете бяха значителни.

В Китай, най-големия автомобилен пазар в света, BMW отчете спад от 13.4%, Mercedes-Benz – 7%, а Audi – 11%. В родната Германия положението също не беше розово: BMW загуби 5.3% от продажбите си, Mercedes-Benz – 9%, а Audi отчете драматичен спад от 21%.


Конкуренцията от китайските марки и слабостта на електромобилния сегмент

Докато като цяло китайският автомобилен пазар продължи да расте, западните производители с по-малко конкурентни електрически модели започнаха да губят позиции. През последните години китайските компании като BYD и Nio засилиха натиска върху германските марки, предлагайки по-достъпни и технологично напреднали електромобили, често с по-добри характеристики в сравнение с европейските модели в същия ценови клас.

Допълнително ценовите войни в Китай направиха положението още по-сложно. Китайските производители намалиха цените, подкрепени от държавни субсидии за електрически автомобили, което привлече повече местни клиенти. В резултат на това луксозните немски марки не успяха да останат конкурентоспособни и загубиха значителен дял от пазара.


Германия: Автомобилният пазар все още далеч от предкризисните нива

В Германия автомобилната индустрия продължи да изпитва сериозни трудности, като продажбите на коли останаха с една четвърт под нивата от 2019 г.. През 2024 г. в страната бяха продадени около 2.8 милиона автомобила – с 1% по-малко в сравнение с предходната година.

Един от най-големите проблеми за германския пазар беше спадът в продажбите на изцяло електрически автомобили, който достигна 25% спрямо 2023 г. Това се дължи на няколко фактора, включително намаляване на държавните субсидии за покупка на електромобили и проблеми с инфраструктурата за зареждане, която все още не е достатъчно развита, за да отговори на нуждите на масовите потребители.

За разлика от това, хибридните автомобили продължиха да печелят популярност, като продажбите им се увеличиха с 12% до около 950,000 броя. Това показва, че потребителите в Германия все още не са готови да преминат изцяло към електрически автомобили, но търсят по-ефективни и икономични алтернативи на традиционните бензинови и дизелови модели.


BMW и Mercedes-Benz: Противоречиви резултати в електромобилния сегмент

Докато като цяло продажбите на електромобили намаляха в Германия, BMW успя да запази стабилен растеж в този сегмент. Глобалните продажби на изцяло електрически модели на марката нараснаха с 13.5% до около 430,000 автомобила. Това поставя BMW в по-силна позиция спрямо конкурентите му, особено спрямо Mercedes-Benz, който отбеляза спад от 23% в продажбите на електрически автомобили.

От друга страна, Mercedes-Benz отчете добри резултати в сегмента на ултра-луксозните автомобили. През последното тримесечие на 2024 г. продажбите на най-високия клас модели на марката се увеличиха с 34%, като основен двигател на този растеж беше стабилното търсене в САЩ.


Притеснения за бъдещето: Митата на Тръмп и несигурната икономика

Въпреки че някои сегменти показаха признаци на растеж, несигурността в глобалната икономика продължава да бъде сериозен проблем за германските автомобилни производители.

В САЩ дилърите на Mercedes-Benz и BMW започнаха увеличаване на запасите си, очаквайки възможността за по-високи мита върху европейските автомобили, ако Доналд Тръмп отново стане президент. Очакванията за нови търговски бариери създават напрежение в автомобилната индустрия, което може да доведе до допълнителни загуби за германските компании в бъдеще.


Заключение

2024 г. беше предизвикателна година за германските премиум автомобилни марки, особено в Китай и Германия – два от най-важните им пазари. Намаляващото търсене, засилената конкуренция от китайски електромобили и несигурността в глобалната икономика доведоха до значителен спад в продажбите.

Въпреки това, някои марки като BMW успяха да компенсират част от загубите чрез ръст в продажбите на електромобили, докато Mercedes-Benz се представи по-добре в ултра-луксозния сегмент.

Предстоящите месеци ще бъдат решаващи за бъдещето на тези компании. Ако те не успеят да предложат по-конкурентни електромобили и да се адаптират към динамично променящия се пазар, рискуват да загубят още по-голяма част от своята позиция както в Китай, така и в Европа.

Tags: #BMW#CarSales2024#MercedesBenzBMW отчита спад от 2.3%
Previous Post

Греяно вино – История, Характеристики и Рецепта

Next Post

Ал Капоне го наричаше своето съкровище. Пистолетът, който спаси живота му, отива в Лас Вегас.

cncnews

cncnews

Related Posts

Продажбите на електрически превозни средства в ЕС отбелязаха скок през януари, водени от Германия

Продажбите на електрически превозни средства в ЕС отбелязаха скок през януари, водени от Германия

by cncnews
February 25, 2025
0

Продажбите на хибридно-електрически автомобили също се увеличиха в ЕС през януари, най-вече благодарение на силното...

Китайският стартъп DeepSeek разтърси глобалните пазари, докато акциите на Nvidia се сринаха

Китайският стартъп DeepSeek разтърси глобалните пазари, докато акциите на Nvidia се сринаха

by cncnews
January 30, 2025
0

Представянето на най-новия AI модел на китайската изкуствена интелект компания DeepSeek, който превъзхожда американските конкуренти,...

Шумово замърсяване в ЕС

Твърде шумно, за да се игнорира: Как шумовото замърсяване засяга гражданите на ЕС и техните деца?

by cncnews
February 10, 2025
0

Транспортният шум в ЕС – подценена заплаха за здравето Повече от 20% от гражданите на...

Next Post
Ал Капоне го наричаше своето съкровище. Пистолетът, който спаси живота му, отива в Лас Вегас.

Ал Капоне го наричаше своето съкровище. Пистолетът, който спаси живота му, отива в Лас Вегас.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

категории

CNCNews.bg

Copyright © 2017 CNCNews.

  • НОВИНИ

No Result
View All Result
  • НОВИНИ

Copyright © 2017 CNCNews.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?