CNCNews.bg

Menu
  • НАЧАЛО
  • ПОЛИТИКА
  • ЗДРАВЕ
  • КУЛИНАР
Home ПОЛИТИКА

Продажбите на Stellantis се сринаха с 15% през 2024 г., но една марка отбеляза ръст от 154%

by cncnews
January 6, 2025
Reading Time: 2 mins read
A A
0

2024 г. беше тежка за Stellantis – не просто лоша, а много лоша. Годината завърши с ранното напускане на изпълнителния директор Карлос Таварес, което остави компанията без лидер година преди планираното му пенсиониране през 2026 г. Освен това, продажбите на Stellantis в САЩ спаднаха с 15%, подчертавайки трудностите на компанията.

Въпреки всичко, една марка под шапката на Stellantis отбеляза невероятен ръст от 154% в продажбите. Но с такива минимални обеми този успех е по-скоро статистическа аномалия, отколкото истински пробив.


Спад на продажбите в САЩ

За 2024 г. Stellantis успя да продаде 1,303,570 превозни средства в САЩ, което е значителен спад от 15% спрямо 1,527,090 през 2023 г. Този резултат поставя компанията далеч зад основните конкуренти: Ford увеличи продажбите си с 4,2% до 1,974,009 превозни средства, а GM постигна ръст от 4%, продавайки впечатляващите 2,7 милиона.


Jeep, Ram и Dodge: Трио в упадък

Големите проблеми на Stellantis се простират сред основните му марки.

  • Jeep, считан за коронното бижу на компанията, отчете спад от 9% в продажбите, достигайки 587,725 броя. Моделите с най-големи загуби включват:
    • Grand Cherokee (-12%),
    • Gladiator (-24%),
    • Renegade (-68%).
      Дори луксозният Wagoneer, който бе опитът на Stellantis за навлизане в премиум сегмента, се срина с 48%. Единственият светъл лъч за Jeep бе Compass, който отбеляза ръст от 16%.
  • Ram също отбеляза спад, като продажбите паднаха с 19%. Основните пикапи на марката, които са гръбнакът на портфолиото ѝ, отчетоха спад от 16%. Дори ProMaster, успешната линия на търговски ванове, отбеляза намаление с 19%.
  • Dodge преживя най-тежката загуба с 29% спад в продажбите – от 199,458 до 141,730 броя.
    • Charger и Challenger, които бяха ключови за марката, регистрираха спадове съответно от 54% и 40%.
    • Durango също отбеляза спад (-14%), а моделите Journey и Caravan бяха изцяло спрени от производство.
    • Единственият положителен момент бе новият Dodge Hornet, който в първата си пълна година на пазара отбеляза ръст от 120%, достигайки 20,559 броя. Но това не беше достатъчно да компенсира загубите.

Chrysler: Оцеляване с минимална гама

Chrysler, някога символ на американската автомобилна индустрия, сега разчита почти изцяло на един модел – миниванът Pacifica и неговия флотски вариант Voyager. Продажбите на Pacifica спаднаха със 7% до 124,683 броя, а марката се сбогува със стареещия Chrysler 300.

Без нови продукти на хоризонта, бъдещето на Chrysler изглежда несигурно.


Италианските марки: Един малък успех

  • Fiat най-накрая постигна положителен резултат след девет години на спад. Марката отбеляза ръст от 154% в продажбите, достигайки 1,528 броя. Основен принос имаше моделът 500, чиито продажби скочиха с невероятните 7,983% – от едва 12 броя през 2023 г. до 970 през 2024 г. Въпреки това, търсенето остава толкова ниско, че Stellantis временно спря производството на модела.
  • Alfa Romeo, от друга страна, продължава да губи позиции. Продажбите спаднаха с 19% до 8,865 броя.
    • Stelvio регистрира спад от 41%,
    • Giulia – 33%,
    • а новият SUV Tonale успя да реализира само 3,383 броя в дебютната си година.

Заключение

2024 г. беше трудна година за Stellantis. С изключение на минималния успех на Fiat, основните марки Jeep, Ram, Dodge и Chrysler бележат спад. Без ясна стратегия за иновации и нови модели, компанията рискува да изостане още повече от конкурентите си.

Tags: #Stellantis#Продажби2024
Previous Post

Йордановден – традиции, празненства и значение

Next Post

Ивановден в България: Традиции, история и международни практики

cncnews

cncnews

Related Posts

НОИ пак „откри топлата вода“ – вдигаме вноската, за да запълним дупката, която сами изкопахме

Пенсионна аритметика по български: държавата няма пари, затова ви взима още

by cncnews
November 5, 2025
0

Отново е онзи сезон, в който държавата брои левчетата си и установява, че, каква изненада...

От София до Токио: новини, които раздвижиха седмицата

Светът и България под лупа: събития, които движат седмицата 20.10 – 25.10.2025 г.

by cncnews
October 25, 2025
0

Светът под лупа Политика ООН прие нова Конвенция срещу киберпрестъпността във Виетнам, подписана от над...

Зеленски осигурява 25 системи „Пейтриът“ за защита на Украйна“

Зеленски подготвя сделка за 25 системи „Пейтриът“ – нов щит срещу руските атаки

by cncnews
October 20, 2025
0

Володимир Зеленски продължава да държи вниманието на света върху Украйна – не с нови речи,...

Next Post
Ивановден традиции

Ивановден в България: Традиции, история и международни практики

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

категории

НАЧАЛО | ПОВЕРИТЕЛНОСТ | ЗА НАС И КОНТАКТИ | ОТКАЗ ОТ ОТГОВОРНОСТ | ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ

ChatGPT Image Nov 6, 2025, 03_58_41 PM

© 2025 CNCNEWS.bg – Независими новини и анализи. Всички права запазени.

Независими новини и анализи от България и света

Facebook Instagram
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
View preferences
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
View All Result
  • Cookie Policy (EU)
  • За нас и Контакти
  • НАЧАЛО
  • НОВИНИ
  • Отказ от отговорност
  • Политика за поверителност
  • ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ

Copyright © 2017 CNCNews.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?