CNCNews.bg

Menu
  • НАЧАЛО
  • ПОЛИТИКА
  • ЗДРАВЕ
  • КУЛИНАР
Home ПОЛИТИКА

Продажбите на германските премиум автомобилни марки пострадаха в Китай и Германия през 2024 г.

by cncnews
February 15, 2025
Reading Time: 2 mins read
A A
0
BMW отчита спад от 2.3%

BMW отчита спад от 2.3%BMW отчита спад от 2.3%

Берлин, 13 януари (Ройтерс) – Германските топ автомобилни производители изпитаха сериозни затруднения през 2024 г., като продажбите им намаляха както на вътрешния пазар, така и в Китай. Спадът се дължи на комбинация от икономическа несигурност, нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили и по-слаб от очакваното интерес към електрическите модели на европейските марки.

Според последните данни, BMW отчете спад от 2.3% в общите продажби на своята марка, докато Mercedes-Benz Cars и Porsche записаха спад от 3%, а Audi, част от Volkswagen Group, пострада най-много със спад от 12%. Най-проблемните пазари за германските премиум марки бяха именно Китай и Германия, където спадовете бяха значителни.

В Китай, най-големия автомобилен пазар в света, BMW отчете спад от 13.4%, Mercedes-Benz – 7%, а Audi – 11%. В родната Германия положението също не беше розово: BMW загуби 5.3% от продажбите си, Mercedes-Benz – 9%, а Audi отчете драматичен спад от 21%.


Конкуренцията от китайските марки и слабостта на електромобилния сегмент

Докато като цяло китайският автомобилен пазар продължи да расте, западните производители с по-малко конкурентни електрически модели започнаха да губят позиции. През последните години китайските компании като BYD и Nio засилиха натиска върху германските марки, предлагайки по-достъпни и технологично напреднали електромобили, често с по-добри характеристики в сравнение с европейските модели в същия ценови клас.

Допълнително ценовите войни в Китай направиха положението още по-сложно. Китайските производители намалиха цените, подкрепени от държавни субсидии за електрически автомобили, което привлече повече местни клиенти. В резултат на това луксозните немски марки не успяха да останат конкурентоспособни и загубиха значителен дял от пазара.


Германия: Автомобилният пазар все още далеч от предкризисните нива

В Германия автомобилната индустрия продължи да изпитва сериозни трудности, като продажбите на коли останаха с една четвърт под нивата от 2019 г.. През 2024 г. в страната бяха продадени около 2.8 милиона автомобила – с 1% по-малко в сравнение с предходната година.

Един от най-големите проблеми за германския пазар беше спадът в продажбите на изцяло електрически автомобили, който достигна 25% спрямо 2023 г. Това се дължи на няколко фактора, включително намаляване на държавните субсидии за покупка на електромобили и проблеми с инфраструктурата за зареждане, която все още не е достатъчно развита, за да отговори на нуждите на масовите потребители.

За разлика от това, хибридните автомобили продължиха да печелят популярност, като продажбите им се увеличиха с 12% до около 950,000 броя. Това показва, че потребителите в Германия все още не са готови да преминат изцяло към електрически автомобили, но търсят по-ефективни и икономични алтернативи на традиционните бензинови и дизелови модели.


BMW и Mercedes-Benz: Противоречиви резултати в електромобилния сегмент

Докато като цяло продажбите на електромобили намаляха в Германия, BMW успя да запази стабилен растеж в този сегмент. Глобалните продажби на изцяло електрически модели на марката нараснаха с 13.5% до около 430,000 автомобила. Това поставя BMW в по-силна позиция спрямо конкурентите му, особено спрямо Mercedes-Benz, който отбеляза спад от 23% в продажбите на електрически автомобили.

От друга страна, Mercedes-Benz отчете добри резултати в сегмента на ултра-луксозните автомобили. През последното тримесечие на 2024 г. продажбите на най-високия клас модели на марката се увеличиха с 34%, като основен двигател на този растеж беше стабилното търсене в САЩ.


Притеснения за бъдещето: Митата на Тръмп и несигурната икономика

Въпреки че някои сегменти показаха признаци на растеж, несигурността в глобалната икономика продължава да бъде сериозен проблем за германските автомобилни производители.

В САЩ дилърите на Mercedes-Benz и BMW започнаха увеличаване на запасите си, очаквайки възможността за по-високи мита върху европейските автомобили, ако Доналд Тръмп отново стане президент. Очакванията за нови търговски бариери създават напрежение в автомобилната индустрия, което може да доведе до допълнителни загуби за германските компании в бъдеще.


Заключение

2024 г. беше предизвикателна година за германските премиум автомобилни марки, особено в Китай и Германия – два от най-важните им пазари. Намаляващото търсене, засилената конкуренция от китайски електромобили и несигурността в глобалната икономика доведоха до значителен спад в продажбите.

Въпреки това, някои марки като BMW успяха да компенсират част от загубите чрез ръст в продажбите на електромобили, докато Mercedes-Benz се представи по-добре в ултра-луксозния сегмент.

Предстоящите месеци ще бъдат решаващи за бъдещето на тези компании. Ако те не успеят да предложат по-конкурентни електромобили и да се адаптират към динамично променящия се пазар, рискуват да загубят още по-голяма част от своята позиция както в Китай, така и в Европа.

Tags: #BMW#CarSales2024#MercedesBenzBMW отчита спад от 2.3%
Previous Post

Греяно вино – История, Характеристики и Рецепта

Next Post

Ал Капоне го наричаше своето съкровище. Пистолетът, който спаси живота му, отива в Лас Вегас.

cncnews

cncnews

Related Posts

НОИ пак „откри топлата вода“ – вдигаме вноската, за да запълним дупката, която сами изкопахме

Пенсионна аритметика по български: държавата няма пари, затова ви взима още

by cncnews
November 5, 2025
0

Отново е онзи сезон, в който държавата брои левчетата си и установява, че, каква изненада...

От София до Токио: новини, които раздвижиха седмицата

Светът и България под лупа: събития, които движат седмицата 20.10 – 25.10.2025 г.

by cncnews
October 25, 2025
0

Светът под лупа Политика ООН прие нова Конвенция срещу киберпрестъпността във Виетнам, подписана от над...

Зеленски осигурява 25 системи „Пейтриът“ за защита на Украйна“

Зеленски подготвя сделка за 25 системи „Пейтриът“ – нов щит срещу руските атаки

by cncnews
October 20, 2025
0

Володимир Зеленски продължава да държи вниманието на света върху Украйна – не с нови речи,...

Next Post

Ал Капоне го наричаше своето съкровище. Пистолетът, който спаси живота му, отива в Лас Вегас.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

категории

НАЧАЛО | ПОВЕРИТЕЛНОСТ | ЗА НАС И КОНТАКТИ | ОТКАЗ ОТ ОТГОВОРНОСТ | ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ

ChatGPT Image Nov 6, 2025, 03_58_41 PM

© 2025 CNCNEWS.bg – Независими новини и анализи. Всички права запазени.

Независими новини и анализи от България и света

Facebook Instagram
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
View preferences
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
View All Result
  • Cookie Policy (EU)
  • За нас и Контакти
  • НАЧАЛО
  • НОВИНИ
  • Отказ от отговорност
  • Политика за поверителност
  • ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ

Copyright © 2017 CNCNews.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?