CNCNews.bg

Menu
  • НАЧАЛО
  • ПОЛИТИКА
  • ЗДРАВЕ
  • КУЛИНАР
Home ПОЛИТИКА

Електрически автомобили: Кои региони в Европа имат най-висока плътност?

by cncnews
February 16, 2025
Reading Time: 2 mins read
A A
0

Електрическите автомобили (ЕА) се превръщат във все по-честа гледка по европейските пътища. Благодарение на екологичните политики, финансовите стимули и нарастващата зарядна инфраструктура, някои региони в Европа вече имат значителен дял на електромобили. Въпреки това разликите между страните остават осезаеми, като някои държави, като Норвегия, Швеция и Нидерландия, водят класацията, докато други, като Гърция и Испания, все още изостават.

Норвегия – безспорният лидер в електрификацията на транспорта

Норвегия е страната с най-висока концентрация на електромобили в Европа. Според данни на Eurostat:

  • Осло е на първо място с 26.49% от всички леки автомобили, които са електрически.
  • Западният регион Вестланд следва с 22.08%.
  • Трьонделаг заема третото място с 18.86%.

Важно е да се отбележи, че някои от по-отдалечените норвежки региони, като островите Ян Майен и Свалбард, имат изключително малко население, което може да изкриви статистиката.

Кои региони в ЕС водят по брой електромобили?

В Европейския съюз (ЕС) начело са региони от Нидерландия и Швеция:

  • Флеволанд (Нидерландия) – 12.77% от автомобилите са електрически.
  • Утрехт (Нидерландия) – 6.64%.
  • Стокхолм (Швеция) – 6.6%.

Тези региони се отличават с добре изградена зарядна инфраструктура и благоприятни данъчни политики. Например, в Нидерландия електромобилите ползват данъчни облекчения, безплатен паркинг и достъп до специални пътни ленти.

Къде електромобилите все още не са масово явление?

На обратния полюс се намират Турция, Гърция и някои региони в Испания, където броят на електрическите автомобили е минимален. Основни причини за това са:

  • Липсата на зарядна инфраструктура.
  • По-ниското ниво на субсидии за покупка на електромобили.
  • По-високите цени на електрическите автомобили спрямо конвенционалните.

В континентална Европа Гърция и Сърбия имат най-ниски нива на електрификация на автомобилния парк, като регистрираните електромобили са под 1% от общия брой автомобили.

Кой регион в Европа има най-много автомобили на глава от населението?

Докато електромобилите набират популярност, традиционните автомобили все още доминират в много региони. Според Eurostat, средно в ЕС на 1 жител се падат 0.56 леки автомобила. Най-висока плътност на автомобили има в северна Италия:

  • Вале д’Аоста – почти 2.5 автомобила на човек (2,399 на 1,000 жители).
  • Провинция Тренто – 1,431 на 1,000 жители.
  • Провинция Болцано – 935 на 1,000 жители.

Високите нива на автомобилизация в тези региони са резултат от благоприятни данъчни политики и висок жизнен стандарт.

Къде в Европа има най-малко автомобили?

На другия край на спектъра се намират региони с най-ниска плътност на автомобили. Майот, френски отвъдморски регион, води с едва 83 автомобила на 1,000 жители. Други примери включват:

  • Пелопонес (Гърция) – 203 на 1,000 жители.
  • Френска Гвиана – 217 на 1,000 жители.

Сред европейските столици с най-ниска автомобилна плътност са:

  • Берлин – 338 на 1,000 жители.
  • Виена – 375 на 1,000 жители.
  • Стокхолм – 400 на 1,000 жители.
  • Амстердам (Северна Холандия) – 434 на 1,000 жители.

Тези градове се отличават с добре развити мрежи на обществен транспорт и политики, насочени към намаляване на автомобилния трафик в градските центрове.

Заключение

Разпределението на електрическите автомобили в Европа ясно показва различията в инфраструктурата и политиките на отделните държави. Докато Норвегия, Нидерландия и Швеция водят в прехода към електрическа мобилност, други региони изостават, главно поради липсата на зарядни станции и по-ниските финансови стимули.

В бъдеще тенденцията към електрификация на транспорта вероятно ще се ускори, особено с нарастващите регулации срещу дизеловите и бензиновите автомобили. Инвестициите в инфраструктура и субсидии ще играят ключова роля за определянето на това кои региони ще бъдат лидери в устойчивата мобилност.

Tags: Електрически автомобили в ЕвропаПолитики за електромобили в ЕСПолитики за електромобили в ЕС
Previous Post

Перфектният десерт за Нова година: Крем брюле с нотка ванилия и карамелизиран топинг 🍮

Next Post

Здравословни вечери след празниците: 3 идеи за възстановяване и енергия 🍽️

cncnews

cncnews

Related Posts

НОИ пак „откри топлата вода“ – вдигаме вноската, за да запълним дупката, която сами изкопахме

Пенсионна аритметика по български: държавата няма пари, затова ви взима още

by cncnews
November 5, 2025
0

Отново е онзи сезон, в който държавата брои левчетата си и установява, че, каква изненада...

От София до Токио: новини, които раздвижиха седмицата

Светът и България под лупа: събития, които движат седмицата 20.10 – 25.10.2025 г.

by cncnews
October 25, 2025
0

Светът под лупа Политика ООН прие нова Конвенция срещу киберпрестъпността във Виетнам, подписана от над...

Зеленски осигурява 25 системи „Пейтриът“ за защита на Украйна“

Зеленски подготвя сделка за 25 системи „Пейтриът“ – нов щит срещу руските атаки

by cncnews
October 20, 2025
0

Володимир Зеленски продължава да държи вниманието на света върху Украйна – не с нови речи,...

Next Post
рецепти след празниците

Здравословни вечери след празниците: 3 идеи за възстановяване и енергия 🍽️

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

категории

НАЧАЛО | ПОВЕРИТЕЛНОСТ | ЗА НАС И КОНТАКТИ | ОТКАЗ ОТ ОТГОВОРНОСТ | ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ

ChatGPT Image Nov 6, 2025, 03_58_41 PM

© 2025 CNCNEWS.bg – Независими новини и анализи. Всички права запазени.

Независими новини и анализи от България и света

Facebook Instagram
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
View preferences
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
View All Result
  • Cookie Policy (EU)
  • За нас и Контакти
  • НАЧАЛО
  • НОВИНИ
  • Отказ от отговорност
  • Политика за поверителност
  • ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ

Copyright © 2017 CNCNews.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?